Algemene voorwaarden

Versie: 2023.1 – 01-12-2023

Algemene voorwaarden – Administratiekantoor Boekjewinst.nl
Versie: 2023.1 – 01-12-2023

ARTIKEL 1. | DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, ook welke in enkel- c.q. meervoud zijn vervoegd, in de navolgende betekenis gebruikt, voor zover uit de aard of strekking van de bedingen niet anders voortvloeit.
1. Administratiekantoor Boekjewinst.nl: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Computerweg 22, 3542DR te Utrecht, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 64740307.
2. Opdrachtgever: iedere rechtspersoon, of natuurlijke persoon handelend in de uitoefening van een beroep
of bedrijf, met wie Administratiekantoor Boekjewinst.nl een overeenkomst heeft gesloten of beoogt te
sluiten.
3. Partijen:deopdrachtgeverenAdministratiekantoorBoekjewinst.nlgezamenlijk.
4. Overeenkomst/opdracht: iedere tussen Administratiekantoor Boekjewinst.nl en de opdrachtgever tot stand
gekomen overeenkomst, waarmee Administratiekantoor Boekjewinst.nl zich jegens de opdrachtgever heeft
verbonden tot het verlenen van diensten.
5. Diensten/dienstverlening: alle in het kader van de overeenkomst door of namens Administratiekantoor
Boekjewinst.nl te verlenen diensten, waaronder, niet-limitatief bedoeld, begrepen kan zijn:
– Administratieve en financiële dienstverlening, zoals het verwerken en/of controleren van boekhouding;
– Fiscale dienstverlening, zoals het opstellen van jaarrekeningen, de opmaak van belastingaangiften en/of
het doen van belastingaangiften.
6. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die
met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN
1. DezealgemenevoorwaardenzijnvantoepassingopelkaanbodvanAdministratiekantoorBoekjewinst.nlen iedere tot stand gekomen overeenkomst.
2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten voor de uitvoering waarvan door Administratiekantoor Boekjewinst.nl derden worden betrokken.
3. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor zover hetgeen partijen uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen, afwijkt van het bepaalde in deze algemene voorwaarden, geldt hetgeen partijen uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
4.De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de opdrachtgever, onder welke benaming dan ook aangeduid, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
5. Vernietiging of nietigheid van een of meer bepalingen uit deze algemene voorwaarden, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
1. Tot het dienstenaanbod van Administratiekantoor Boekjewinst.nl behoort met nadruk niet dienstverlening met betrekking tot het benutten en verzorgen van subsidies en toeslagen. Het adviseren omtrent en aanvragen van toeslagen, zoals zorgtoeslag, kinderbijslag en persoonsgebonden budget, behoren niet tot de bedrijfsvoering van Administratiekantoor Boekjewinst.nl.
2. Elk aanbod van Administratiekantoor Boekjewinst.nl is vrijblijvend. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is nimmer verplicht een overeenkomst met de opdrachtgever te sluiten.
3. Aan een aanbod van Administratiekantoor Boekjewinst.nl dat een kennelijke fout of vergissing bevat, kan de opdrachtgever geen rechten ontlenen. De opdrachtgever kan voorts geen rechten ontlenen aan een aanbod van Administratiekantoor Boekjewinst.nl dat gebaseerd is op door de opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
4. Iedere overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Indien de aanvaarding van de opdrachtgever afwijkt van het aanbod van Administratiekantoor Boekjewinst.nl, komt de overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Administratiekantoor Boekjewinst.nl anders aangeeft. Administratiekantoor Boekjewinst.nl behoudt zich te allen tijde het recht voor de overeenkomst slechts aan te gaan op basis van (digitale) ondertekening door de opdrachtgever van de daartoe door Administratiekantoor Boekjewinst.nl opgemaakte offerte of schriftelijke overeenkomst en SEPA-machtiging.
5. Indien de opdrachtgever de overeenkomst (mede) namens een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit, verklaart hij door het aangaan van de overeenkomst daartoe bevoegd te zijn. De opdrachtgever is naast deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit die overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.

ARTIKEL 4. | DERDEN EN TERMIJNEN
1. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, is Administratiekantoor Boekjewinst.nl gerechtigd de dienstverlening geheel of gedeeltelijk over te laten aan derden. Administratiekantoor Boekjewinst.nl schakelt voor het opstellen van eventuele accountantsverklaringen doorgaans in elk geval een derde in. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.
2. Behoudens voor zover de wet daaraan dwingend in de weg staat, is Administratiekantoor Boekjewinst.nl nimmer aansprakelijk voor fouten of tekortkomingen van derden die eventueel door hem bij de uitvoering van de overeenkomst worden betrokken.
3. Deze algemene voorwaarden zijn tevens bedongen ten behoeve van derden die Administratiekantoor Boekjewinst.nl eventueel bij de uitvoering van overeenkomsten betrekt. Derhalve kunnen deze derden jegens de opdrachtgever een beroep doen op de bepalingen van deze algemene voorwaarden en de overeenkomst als zodanig, als ware zij, in plaats van Administratiekantoor Boekjewinst.nl, zelf partij bij de overeenkomst.
4. Uitvoerings- en opleveringstermijnen waartoe Administratiekantoor Boekjewinst.nl zich jegens de opdrachtgever heeft verbonden, betreffen, tenzij de aard of strekking van de betreffende verbintenis daaraan dwingend in de weg staat, slechts indicatieve, niet-fatale termijnen. Het verzuim van Administratiekantoor Boekjewinst.nl treedt dan niet eerder in dan nadat de opdrachtgever Administratiekantoor Boekjewinst.nl schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen Administratiekantoor Boekjewinst.nl zijn verplichtingen alsnog kan nakomen en de nakoming daarvan na het verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.

ARTIKEL 5. | ALGEMENE INHOUD VAN OVEREENKOMSTEN EN VERPLICHTINGEN VAN PARTIJEN
1. De opdrachtgever verbindt zich ertoe de door hem in het kader van de overeenkomst verschuldigde bedragen tijdig te voldoen.
2. De opdrachtgever is steeds verantwoordelijk voor de tijdige aanlevering van alle gegevens die voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn. Onder tijdig wordt verstaan binnen de door Administratiekantoor Boekjewinst.nl aangezegde of vermelde termijnen, dan wel bij gebreke van een dergelijke aanzegging of vermelding, zo spoedig mogelijk als redelijkerwijs voor de uitvoering van de overeenkomst is vereist. De opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van alle door hem aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl verstrekte of anderszins beschikbaar gestelde gegevens. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan doordat hij is uitgegaan van aan hem beschikbaar gestelde onjuiste of onvolledige gegevens. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is voorts nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan doordat gegevens niet of niet tijdig aan hem zijn verstrekt.
3. Onder tijdig als bedoeld in het vorige lid wordt ten aanzien van gegevens ten behoeve van het door Administratiekantoor Boekjewinst.nl doen van aangiften omzetbelasting verstaan, uiterlijk 15 januari, 15 april, 15 juli en 15 oktober. Uiterlijk op die data dienen de gegevens met betrekking tot het voorgaande kwartaal aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl te zijn verstrekt.
4. De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de deugdelijke aanlevering van de gegevens die voor de uitvoering van de overeenkomst relevant zijn. De aan de door de opdrachtgever gekozen wijze van aanlevering van de bedoelde gegevens verbonden risico’s, rusten bij de opdrachtgever.
5. De opdrachtgever dient Administratiekantoor Boekjewinst.nl steeds alle voor de uitvoering van de overeenkomst vereiste medewerking te verlenen. De opdrachtgever verleent Administratiekantoor Boekjewinst.nl reeds bij voorbaat alle bevoegdheden en autorisaties, zoals wat betreft de toegang tot digitale gegevensbestanden van de opdrachtgever en het indienen van belastingaangiften namens de opdrachtgever, welke bevoegdheden en autorisaties nodig zijn voor een deugdelijke uitvoering van de overeenkomst.
6. Indien en voor zover de uitvoering van de overeenkomst op locatie van de opdrachtgever of een andere door hem aangewezen en tussen partijen overeengekomen locatie geschiedt, draagt de opdrachtgever er zorg voor dat Administratiekantoor Boekjewinst.nl op die locatie kosteloos gebruik kan maken van alle daar aanwezige en door hem in redelijkheid gewenste zaken en voorzieningen.

ARTIKEL 6. | DUUR, OPZEGGING EN ANNULERING VAN OVEREENKOMSTEN
1. Tenzij uit de aard of strekking van de overeenkomst onmiskenbaar voortvloeit dat deze eindigt door volbrenging van de opdracht, wordt de overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimale contractduur van één kalenderjaar.
2. Bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd aangegaan, verleent Administratiekantoor Boekjewinst.nl de overeengekomen diensten per kalenderjaar en verstrekt Administratiekantoor Boekjewinst.nl maandelijks een voorschotnota aan de opdrachtgever.
3. De geoffreerde prijzen zijn altijd gebaseerd op de door opdrachtgever te kennen gegeven aantallen te verwerken administratie. Op basis hiervan prognosticeert Administratiekantoor Boekjewinst.nl een volledige tijdbesteding op jaarbasis. Administratiekantoor Boekjewinst.nl behoudt zich het recht om bij afwijkingen, van 5% of meer, de jaarprijs te herzien, deze wordt pro rato berekend conform de afgegeven offerte. Deze afwijkingen zullen met terugwerkende kracht herzien worden en in rekening worden gebracht.
4. De herrekening en zullen thans niet meer dan tweemaal per jaar doorgevoerd worden.
5. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd aangegaan eindigt door opzegging per e-mail (voor de opdrachtgever middels info@Boekjewinst.nl). Opzegging geschiedt met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor het verstrijken van het kalenderjaar. Restitutie van de voorschotnota’s is niet mogelijk
bij beëindiging door opdrachtgever of vanwege opschorting.
6. Indien de overeenkomst eindigt door afronding van de opdracht en de opdrachtgever de overeenkomst
tussentijds annuleert, is Administratiekantoor Boekjewinst.nl gerechtigd vergoeding te vorderen van winstderving ten gevolge van de annulering ontstaan. Deze vergoeding wordt berekend aan de hand van het honorarium waarop Administratiekantoor Boekjewinst.nl aanspraak had gemaakt in geval Administratiekantoor Boekjewinst.nl de gelegenheid was gesteld de overeenkomst volledig na te komen.
7. Voor de duur van de overeenkomst tot een maand na eindigen daarvan of tot een maand na het verzorgen van de laatste dienstverlening, bewaart Administratiekantoor Boekjewinst.nl de bij hem ondergebrachte administratie en boekhouding van de opdrachtgever. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is gerechtigd een langere bewaartermijn te hanteren, maar is daartoe niet verplicht. De opdrachtgever heeft gedurende de periode als bedoeld in de vorige zin het recht om zijn administratie en boekhouding bij Administratiekantoor Boekjewinst.nl op te vragen.
De opdrachtgever ontvangt dan via een beveiligde link, mits deze bij Administratiekantoor Boekjewinst.nl bekend zijn of opgesteld, de:
– balans en winst- en verliesrekening van de gewenste jaren;
– kopie bijlage aangeleverde administratie;
– op verzoek van de opdrachtgever wordt ter zake tevens een auditfile vertrekt.
8. Voor het overzetten door Administratiekantoor Boekjewinst.nl van de administratie of boekhouding van de opdrachtgever, kan een verzoek worden ingediend bij Administratiekantoor Boekjewinst.nl door de opdrachtgever. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is niet verplicht de administratie over te zetten. Er kan gebruik worden gemaakt van een door de opdrachtgever zelf aan te schaffen of aangeschafte licentie van Exact Online. De kosten van een dergelijke licentie komen dan ook voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtgever dient zelf zorg te dragen voor het verkrijgen van de licentie bij Exact Online. Voorts is de opdrachtgever kosten voor overdracht van de administratie of boekhouding in Exact Online aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl verschuldigd alsmede kosten voor het overdragen van het intellectueel eigendom, welke kosten voorafgaand met de opdrachtgever worden overeengekomen en vóór de bedoelde overdracht dienen te worden voldaan voordat Administratiekantoor Boekjewinst.nl gehouden is de overdracht te realiseren. Vóór overdracht van de Exact Online administratie dienen alle openstaande facturen volledig betaald te zijn. Het verzoek voor overdracht dient binnen 14 dagen na beëindiging van de
overeenkomst gedaan te worden middels e-mail naar info@Boekjewinst.nl
9. Het overzetten van de boekhouding of administratie is alleen mogelijk binnen 60 dagen na beëindiging van de overeenkomst. Daarna zal de administratie in Exact Online worden verwijderd. Zijn dus niet alle openstaande facturen binnen 60 dagen betaald dan zal het overzetten van de administratie niet meer mogelijk zijn.
10.Het overzetten van het door Administratiekantoor Boekjewinst.nl ingerichte Exact online omgeving wordt alleen in overweging genomen indien alle openstaande vorderingen zijn voldaan en alleen tegen betaling voor de overdracht en het intellectueel eigendom.
11.Het overzetten van de administratie of boekhouding naar een ander Exact Online omgeving is niet mogelijk indien de beëindiging niet tot stand is gekomen door opschorting of ontbinding door de bepalingen in Artikel 7.
12.De inrichting van de administratie in de boekhoudsoftware behoort tot het intellectueel eigendom van Administratiekantoor Boekjewinst.nl indien er niet specifiek betaald is voor deze inrichting in een Exact Online omgeving van opdrachtgever. Wanneer opdrachtgever gebruik wil maken van een eigen Exact Online omgeving en opdrachtgever wil dat Administratiekantoor Boekjewinst.nl de ingerichte administratie overzet dan zal Administratiekantoor Boekjewinst.nl dit doen tegen betaling en tegen het volgende schema op basis van het aantal kalenderjaren waar Administratiekantoor Boekjewinst.nl werkzaamheden heeft verricht ten behoeve van opdrachtgever.
13.Het schema zoals bedoeld in voorgaand lid betreft als volgt.
a. 0 tot 1 kalenderjaren € 1.500,-
b. 1 tot 3 kalenderjaren € 1.000,-
c. 3 of meer kalenderjaren € 500,-

ARTIKEL 7. | OPSCHORTING EN ONTBINDING
1. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is, indien de omstandigheden van het geval dat rechtvaardigen, bevoegd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien en voor zover de opdrachtgever zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, dan wel na het sluiten van de overeenkomst Administratiekantoor Boekjewinst.nl ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever zijn verplichtingen niet zal nakomen. Indien de nakoming van de verplichtingen van de opdrachtgever ten aanzien waarvan hij tekortschiet of dreigt te kort te schieten, niet blijvend onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de opdrachtgever schriftelijk door Administratiekantoor Boekjewinst.nl in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de opdrachtgever zijn verplichtingen (alsnog) kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.
2. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is in elk geval gerechtigd om de dienstverlening op te schorten of te beëindigen in geval de opdrachtgever gedurende langer dan twee kalendermaanden of twee maandelijkse voorschotnota’s in gebreke is met de voldoening van enige op hem rustende betalingsverplichting jegens Administratiekantoor Boekjewinst.nl.
3. Administratiekantoor Boekjewinst.nl behoudt het recht om de administratie(s) van opdrachtgever binnen haar boekhoudsoftware tot nadere orde te archiveren in geval de opdrachtgever gedurende langer dan twee kalendermaanden of twee maandelijkse voorschotnota’s in gebreke is met de voldoening van enige op hem rustende betalingsverplichting jegens Administratiekantoor Boekjewinst.nl, bij heractivering van de administratie zal bij opdrachtgever eenmalig een bedrag van € 350,- ex. btw in rekening worden gebracht.
4. Indien de opdrachtgever in staat van faillissement verkeert, (voorlopige) surseance van betaling heeft aangevraagd, enig beslag op zijn goederen is gelegd, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op hem van toepassing is verklaard, of in gevallen waarin de opdrachtgever anderszins niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, is Boekjewinst.nl gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden, tenzij de opdrachtgever reeds genoegzame zekerheid voor de betalingen heeft gesteld.
5. Voorts is Administratiekantoor Boekjewinst.nl gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien en voor zover zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
6. Tenzij dit hem niet kan worden toegerekend, komen alle in verband met de opschorting en/of ontbinding van de overeenkomst geleden schade voor rekening van de opdrachtgever.
7. De opdrachtgever maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Administratiekantoor Boekjewinst.nl op grond van dit artikel uitgeoefende opschorting- en/of ontbindingsrecht, met dien verstande dat indien de omstandigheden die tot ontbinding van de overeenkomst hebben geleid, redelijkerwijs voor risico van Administratiekantoor Boekjewinst.nl behoren te komen, de opdrachtgever ten hoogste aanspraak maakt op restitutie of kwijtschelding van de prijs naar evenredigheid van het ten gevolge van de ontbinding niet uitgevoerde gedeelte van de overeenkomst.
8. In het bijzonder kunnen boetes en schaden voortvloeiende uit toepassing van het bepaalde in lid 2, niet op Administratiekantoor Boekjewinst.nl worden verhaald.
9. Voorts is Administratiekantoor Boekjewinst.nl gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien de opdrachtgever onacceptabel gedrag vertoont zoals belediging, bedreiging of andere uitingen die in de regel als onacceptabel worden aangemerkt.
10.Indien Administratiekantoor Boekjewinst.nl de overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle vorderingen op de opdrachtgever terstond opeisbaar.

ARTIKEL 8. | OVERMACHT
1. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de overeenkomst indien en voor zolang hij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die hem krachtens de wet, een rechtshandeling of de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet kan worden toegerekend. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Administratiekantoor Boekjewinst.nl onafhankelijke c.q. onvoorzienbare omstandigheid waardoor (tijdige) nakoming van de overeenkomst onmogelijk is.
2. Van een eventuele overmachtssituatie doet Administratiekantoor Boekjewinst.nl zo spoedig mogelijk mededeling aan de opdrachtgever.
3. Voor zover de overmacht situatie de nakoming van de overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn partijen gerechtigd de overeenkomst, voor dat gedeelte waarop de overmacht situatie betrekking heeft, met onmiddellijke ingang te ontbinden.
4. Indien Administratiekantoor Boekjewinst.nl bij het intreden van de overmacht situatie reeds gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte, respectievelijk uitvoerbare gedeelte van de overeenkomst afzonderlijk te factureren als ware er sprake van een zelfstandige overeenkomst.
5. Schade als gevolg van overmacht komt, onverminderd toepassing van het vorige lid, nimmer voor vergoeding in aanmerking.

ARTIKEL 9. | PRIJZEN EN BETALINGEN
1. Het aanbod van Administratiekantoor Boekjewinst.nl vermeldt een zo nauwkeurig mogelijke opgave van de prijsfactoren, waaronder begrepen kan zijn een (jaarlijkse) prijs of een uurtarief. Indien partijen de prijs niet uitdrukkelijk zijn overeengekomen, geldt dat de diensten worden verleend tegen het gebruikelijke door Administratiekantoor Boekjewinst.nl gehanteerde uurtarief.
2. Alle door Administratiekantoor Boekjewinst.nl vermelde en door de opdrachtgever vermelde bedragen zijn exclusief btw.
3. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is gerechtigd om de overeengekomen tarieven in het kader van overeenkomsten voor onbepaalde tijd, eenmaal per jaar te verhogen met een maximum van 5%, dan wel conform het meest recente, door het Centraal Bureau voor de Statistiek gepubliceerde consumentenprijsindex, zulks naar keuze van Administratiekantoor Boekjewinst.nl.
4. De betalingen van de maandelijkse voorschotnota’s geschieden middels automatische incasso. Indien geen machtiging voor automatische incasso door de opdrachtgever is afgegeven, dan wel de overeenkomst niet voor onbepaalde tijd is aangegaan, maar eindigt door volbrenging, geschiedt betaling middels overboeking, binnen 14 dagen na factuurdatum, op de overigens op de factuur door Administratiekantoor Boekjewinst.nl voorgeschreven wijze. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is gerechtigd om door volbrenging te eindigen opdrachten vooraf te factureren.
5. Indien betaling van voorschotnota’s middels overboeking geschiedt, geldt per nota een toeslag voor administratiekosten van € 2,50.
6. In geval van liquidatie, faillissement, toepasselijkheid van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen of (voorlopige) surseance van betaling van de opdrachtgever, zijn de vorderingen op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
7. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de opdrachtgever van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim van de opdrachtgever intreedt, is de opdrachtgever over het openstaande bedrag een rente verschuldigd van 2% per maand, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt.
8. Bij tussentijdse opzegging door opdrachtgever is de datum van opzegging leidend en wordt de voorschotnota in de betreffende maand beëindigd, opdrachtgever behoudt voorts geen recht tot terugbetaling van reeds betaalde voorschotnota’s.
9. Alle redelijke kosten, zoals gerechtelijke, buitengerechtelijke en executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de opdrachtgever verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de opdrachtgever.

ARTIKEL 10. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
1. Administratiekantoor Boekjewinst.nl gaat bij de uitvoering van de diensten steeds uit van de door de opdrachtgever aan hem verstrekte of anderszins beschikbaar gestelde gegevens. Administratiekantoor Boekjewinst.nl draagt geen enkele aansprakelijkheid voor schade direct of indirect ontstaan als gevolg van door de opdrachtgever aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl beschikbaar gestelde onjuiste of onvolledige gegevens, dan wel als gevolg van door de opdrachtgever niet tijdig aangeleverde gegevens, hetgeen met name geldt ten aanzien van administratieve en boekhoudkundige cijfers die worden gebruikt voor of verwerkt bij het opstellen van jaarrekeningen, belastingaangiften en andere administratieve en/of boekhoudkundige werkzaamheden. De opdrachtgever draagt dan ook de schade veroorzaakt door onjuistheden en onvolledigheden in de door hem beschikbaar gestelde gegevens, iedere andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de opdrachtgever die uit de wet of de overeenkomst voortvloeien, alsmede een andere omstandigheid die niet aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl kan worden toegerekend.
2. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is voor de inhoud van door hem opgemaakte jaarrekeningen niet aansprakelijk indien de op de jaarrekening betrekking hebbende administratie niet door Administratiekantoor Boekjewinst.nl is verzorgd en/of de in de jaarrekening opgenomen bedragen niet door Administratiekantoor Boekjewinst.nl zijn geboekt en gecontroleerd. Indien de administratie waarop de jaarrekening betrekking heeft door de opdrachtgever of in zijn opdracht door een derde is verzorgd, gaat Administratiekantoor Boekjewinst.nl ervanuit dat de administratie juist en volledig is verwerkt. Indien de in de jaarrekening opgenomen bedragen niet door Administratiekantoor Boekjewinst.nl zijn geboekt en gecontroleerd, gaat Administratiekantoor Boekjewinst.nl ervanuit dat deze bedragen juist zijn. Administratiekantoor Boekjewinst.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor onjuistheden in de jaarrekening als gevolg van onjuiste verwerking van de bedoelde administratie door de opdrachtgever zelf of derden, evenmin als voor onjuistheden in de jaarrekening als gevolg van door de opdrachtgever of derden geboekte onjuiste bedragen.
3. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen geleden verlies, gederfde winst en schade als gevolg van bedrijfsstagnatie. Administratiekantoor Boekjewinst.nl is, onverminderd het bepaalde in het overige van deze algemene voorwaarden en met name het bepaalde in het volgende lid, jegens de opdrachtgever slechts aansprakelijk te houden voor directe schade die de opdrachtgever lijdt als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van Administratiekantoor Boekjewinst.nl in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst. Onder toerekenbare tekortkoming moet worden verstaan een tekortkoming die een goed en zorgvuldig handelend vakgenoot kan en behoort te vermijden, een en ander met inachtneming van normale oplettendheid en de voor de uitvoering van de overeenkomst vereiste vakkennis en middelen. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
– de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade die in de zin van deze algemene voorwaarden voor vergoeding in aanmerking komt;
– de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Administratiekantoor Boekjewinst.nl aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl toegerekend kunnen worden;
– redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
4. De aansprakelijkheid van Administratiekantoor Boekjewinst.nl is, behoudens opzet en bewuste roekloosheid zijnerzijds, beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de overeenkomst, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Administratiekantoor Boekjewinst.nl betrekking heeft, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van Administratiekantoor Boekjewinst.nl nimmer meer zal belopen dan het bedrag dat onder de gegeven omstandigheden, op grond van de eventueel door Administratiekantoor Boekjewinst.nl afgesloten aansprakelijkheidsverzekering, daadwerkelijk wordt uitgekeerd, aangevuld met het eventuele eigen risico van Administratiekantoor Boekjewinst.nl dat krachtens die verzekering toepassing vindt. In geval de overeenkomst een langere doorlooptijd heeft dan drie maanden, wordt voor de vaststelling van de factuurwaarde als bedoeld in de vorige zin, uitsluitend de factuurwaarde berekend over de laatste drie maanden van de overeenkomst als uitgangspunt genomen.
5. De opdrachtgever is gehouden om iedere klacht omtrent de uitvoering van de overeenkomst door Administratiekantoor Boekjewinst.nl binnen vijf werkdagen na constatering, althans binnen twee werkdagen na het redelijkerwijs kunnen constateren van het door hem veronderstelde gebrek, aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl schriftelijk kenbaar te maken, bij gebreke waarvan de opdrachtgever ter zake geen beroep meer kan doen op enige tekortkoming van Administratiekantoor Boekjewinst.nl en Administratiekantoor Boekjewinst.nl niet langer aansprakelijk kan worden gehouden voor de door de opdrachtgever ter zake geleden schade.
6. Mocht Administratiekantoor Boekjewinst.nl aansprakelijk zijn voor enige schade dan heeft Administratiekantoor Boekjewinst.nl te allen tijde het recht deze schade te herstellen. De opdrachtgever dient Administratiekantoor Boekjewinst.nl hiertoe in de gelegenheid te stellen, bij gebreke waarvan elke aansprakelijkheid van Administratiekantoor Boekjewinst.nl ter zake vervalt.
7. De opdrachtgever vrijwaart Administratiekantoor Boekjewinst.nl van eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan Administratiekantoor Boekjewinst.nl toerekenbaar is. De opdrachtgever vrijwaart Administratiekantoor Boekjewinst.nl in het bijzonder van aanspraken van de fiscus, welke aanspraken zijn ontstaan in verband met de omstandigheid dat de opdrachtgever zijn verplichtingen uit de overeenkomst jegens Administratiekantoor Boekjewinst.nl niet volledig of niet tijdig is nagekomen, waaronder niet-limitatief bedoeld begrepen:
– De betalingsverplichtingen van de opdrachtgever waardoor het bepaalde in artikel 7.2 door Administratiekantoor Boekjewinst.nl is toegepast;
– Het niet tijdig aanleveren door de opdrachtgever van voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens zoals bedoeld in artikel 5.2 en 5.3.
Voorts vrijwaart de opdrachtgever Administratiekantoor Boekjewinst.nl van aanspraken van de fiscus, welke aanspraken zijn ontstaan in verband met de omstandigheid dat de opdrachtgever Administratiekantoor Boekjewinst.nl niet volledig openheid van zaken heeft geven, welke zaken van invloed kunnen zijn voor het fiscale resultaat van de onderneming van de opdrachtgever of nakoming van andere verplichtingen jegens de Belastingdienst.
8. Indien Administratiekantoor Boekjewinst.nl uit hoofde van het bepaalde in het vorige lid door derden mocht worden aangesproken, dan is de opdrachtgever gehouden Administratiekantoor Boekjewinst.nl zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval redelijkerwijs verwacht mag worden. Mocht de opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Administratiekantoor Boekjewinst.nl, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Administratiekantoor Boekjewinst.nl en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de opdrachtgever.
9. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn, bedraagt de verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen en verweren jegens Administratiekantoor Boekjewinst.nl één jaar.

ARTIKEL 11. | GEHEIMHOUDING
1. Administratiekantoor Boekjewinst.nl zal alle vertrouwelijke informatie met betrekking tot de onderneming van de opdrachtgever, welke informatie hij in het kader van de overeenkomst van de opdrachtgever of uit of andere bron heeft verkregen, geheimhouden. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt indien en voor zover dit door de opdrachtgever aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl is medegedeeld, dan wel voortvloeit uit de aard van de informatie. Administratiekantoor Boekjewinst.nl zal vertrouwelijke informatie van de opdrachtgever slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze aan Administratiekantoor Boekjewinst.nl is verstrekt of anderszins ter beschikking is gekomen van Administratiekantoor Boekjewinst.nl.
2. De verplichtingen als bedoeld in het vorige lid vinden geen toepassing indien en voor zover Administratiekantoor Boekjewinst.nl krachtens de wet of een gerechtelijke uitspraak wordt verplicht, of in verband met de uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs is gehouden, tot het verstrekken van de vertrouwelijke informatie aan derden.

ARTIKEL 12. | SLOTBEPALINGEN
1. Op elke overeenkomst en alle daaruit tussen partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alvorenseenberoeptedoenopderechterzijnpartijenverplichtzichoptimaalintespannenomhetgeschil in onderling overleg te beslechten.
3. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de vestigingsplaats van Administratiekantoor Boekjewinst.nl wordt aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen kennis te nemen.

Kennismaken? Plan een gratis gesprek

Dit kan digitaal, telefonisch of op kantoor.